در مورد مبارزه شیمیایی با علفهای مزرعه باید توجه کرد که چون اثر این علف کشها بر روی گیاه آزمایش نشده لذا باید به هنگام رشد بوته‌های زعفران از مصرف علف‌کش‌های شیمیایی خودداری شود. 

از درمان خار پاشنه چه می‌دانید؟ معرفی روش های درمان و پیشگیری

بطور معمول اولین وجین زعفران بعد از برداشت گلهای زعفران و دومین آن در صورت لزوم به فاصله در حدود یک ماه قبل از آب سوم انجام می‌شود.

زعفران لقب ادویه طلایی را از آن خود کرده است تاریخچه ۳هزار ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می شود.

زعفران، که به ادویه طلایی نیز معروف است؛ سالهاست که به غذاهای ما طعم و رنگ و بوی خاصی می بخشد. تحقیقات نشان داده که این ادویه گران قیمت می تواند به عنوان آنتی اکسیدان به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند و سطح انرژی را بالا ببرد.

افرادی که معمولا پوست‌های درخشان دارند در جیره غذایی شان زعفران یافت می‌شود.

امیدواریم که با توجه به این آیتم‌ها و مطالعه منظم مقالات مفید ماه‌چین، در شناخت و استفاده بهینه از این گیاه اطلاعات کافی بدست آورید.

قبل از این که بخواهیم جز به جز به خواص زعفران پی ببریم، خوب است به صورتی لیستی به شما بگوییم که زعفران تا کنون برای چه چیزهایی مفید است:

در این بخش از نمناک درباره گیاه زعفران، ارزش غذایی و خواص آن بیشتر بخوانید.



از شما دعوت می شود؛ جهت اطلاع از رویدادهای مختلف، تخفیف های دوره ای، شرکت در جشنواره ها عضو باشگاه بهرامن شوید و از هدیه عضویت در این باشگاه استفاده نمایید.

بگذریم از نانوایی هایی که کاملا بی ربط زعفران می فروشند در کنار نان و نیز از تقلب هایی که می شود و انواع و اقسام رنگ ها و رشته های شبیه زعفران را می دهند به خوردمان.

وجین مزرعه در هر موقع که علفهای هرز رشد کردند ضروری است. در مزارع زعفران اولین وجین بعد از آبیاری دوم انجام و این وجین باعث از بین رفتن علفهای هرز مزرعه زعفران می‌گردد.

یعتبر عسل الجبال الحر البری من أفضل أنواع العسل، ویتمیز بنقائه وفوائده العدیدة، ویتم الحصول...

زعفران، فواید بسیاری برای بدن دارد که بیشتر آنها بدلیل آنتی اکسیدان بودن آن می باشد.