قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه‌شاخه است که به نام زعفران مشهور است و معطر و کمی تلخ است.[۹] ریشه نام[ویرایش]

شما اینجا هستید:مجله سلامت » مجله تغذیه سالم » خواص مواد غذایی » خواص دارویی زعفران

نکات خرید زعفران اثر مطلوبی بر مغز می گذارد. تحقیقات بسیاری بر روی سلول ها و حیوانات نشان داده که زعفران بوسیله فاکتورهای زیر به بهبود عملکرد مغز کمک می کند:

در موش ها، خمیر گرفته شده از زعفران قادر به درمان سوختی های ایجاد شده توسط آب جوش شناخته شده است.

سایر فرآورده های زعفران نیز شامل گلبرگ زعفران، زردی زعفران می‌باشد.



تحقیقات بسیاری تاثیر زعفران بر کاهش مشکلات قلبی را اثبات کرده است. احتمالا دلیل این موضوع سوختن کلسترول در حالی که بدن کروسین را به کروستین تبدیل می کند، می باشد.

پس از کاشت و برداشت زعفران باید علفهای هرز را از بین برد

مزرعه زعفران در سال اول محصول قابل توجهی نخواهد داد و فقط تعدادی از غده هایی که درشت بوده و ذخیره غذایی کافی داشته اند گل داده و تولید محصول می کند.

تصویری عجیب از داخل هواپیمای آمریکایی

برخی از خواص شگفت‌انگیز زعفران برای سلامتی شامل بهبود سلامت تنفسی، تقویت سیستم گوارشی، رفع درد، بهبود عادات خواب، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت،استحکام استخوان‌ها، و بهبود عنلکر ایمنی بدن می‌شود.

زعفران به دلیل طبع گرم آن تا حد زیادی می‌تواند در مقابلِ هوای سرد مقاومت کند، پیاز زعفران در دمای منفی چهل درجه سانتیگراد به رشد عادی خود ادامه می‌دهد و شادابی و نشاط برگ‌ها را کاملاً حفظ می‌کند.[نیازمند منبع] مصارف و کاربردها[ویرایش]

۷ گاف معروف وزیر پیشنهادی کار / از شرکت های تولید فرزند تا تولید لامبورگینی در پارکینگ یک خانه

پیازچه زعفران در مناطق سردسیر با بارندگی زیاد بسیار بهتر از مناطق گرمسیر عمل می‌آید و یکی از دلایل اصلی که باعث تمایز زعفران مرغوب از زعفران نامرغوب می‌شود، شرایطِ اقلیمی و آب و هوای آن منطقه است که هرچقدر منطقه سردسیرتر باشد، عملکرد و عیار زعفران بالاتر می‌رود.

گوشت قرمز گران می‌شود