پماد زعفران قادر است تا سطح مولکول های محافظ پوست را بالا ببرد و خاصیت ضد التهاب آن به درمان و ترمیم زخم های روی پوست کمک شایانی می کند.

این که زعفران چگونه این مساله را درمان می‌کند، موضوع بحث ما نیست، اما می‌توانید با تهیه یک نوشیدنی حاوی چای و سیاه دانه، زیره، هل، بابونه، رازیانه و شیرین بیان به بهبود ریوی خود و برونشیت ریه کمک کنید.

زعفران چیست؟ شناخت کامل زعفران از نحوه تولید تا خواص و مضرات

نوراللهی خداحافظی کرد



چند روز پیش در یکی از سایت های صنایع غذایی خواندم برای سومین بار زعفران افغانستان ، جایزه ی بین المللی زعفران جهان را به دست آورد !!!

لقد جربت معظم أصناف الزعفران المتناولة فی أسواق ، ولکن هذا زعفران نقین هو الأفضل بالدرجة الأولى.

برای شناخت زعفران و خواص آن، خوب است که ابتدا ظاهر آن را بررسی کنیم. با یک نگاه سطحی می‌توان فهمید که کلاله‌های‌ قرمز رنگ گل زعفران در میان گلبرگ‌های بنفش آن قرار دارد که اگر دست‌تان به آن برخورد کند عطر آن تا چند روز باقی خواهد ماند.

از انتقال بنه های زعفران مناطق آلوده به دیگر مزارع باید خودداری شود.

این امر باعث می شود غذا رنگ و طعم دلنشینی نداشته باشد و کودک از خوردن آن امتنا نماید.افزودن مقدار بسیار بسیار ناچیز و کم زعفران حل شده در آب می تواند باعث زیبایی ظاهری غذا برای کودک شده و به دلیل عطر فوق العاده آن اشتهای کودک را تقویت کند.

ساقه زیر زمینی زعفران شامل دو پیاز می شودکه این پیازها گرد و پر و توسط یک غشای سخت محافظت شده و خود این غشا توسط دیواره ای نازک و قهوه ای رنگ محافظت می‌شود.

با یک تحقیق جامع دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زعفران قادر به کنترل مثبت این دو هورمون است و کمک می‌کند که فرد افسرده، سریع‌تر بهبود یابد و طعم شادی را بچشد.

چرا که باعث سقط جنین می شود . در دوران بارداری بعد از گذشت سه ماه اول بارداری مصرف زعفران باید توسط متخصص زنان و زایمان کنترل شود.

هم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.

اگر قبل از مهر ماه زمین آبیاری شود ابتدا برگ ها و سپس گل ها ظاهر می شوند و اینگونه چیدن گل ها با سختی صورت می گیرد و گل ها بین برگ ها باقی می مانند و از بین می روند.